söndag 15 april 2012

Tillbaka i vardagen

Är hemma i Linköping igen.

Min minisemester på Åland under påsken var mycket efterlängtad. Kände att jag verkligen behövde en paus från pluggandet några dagar (om man bortser från tentapluggandet under lovet).

Åkte hem på fredagen veckan före påsk. Var med Toffe hela helgen. Vi var bl.a. och fikade i stan och lagade tacos hemma hos mig. Spelade TP med morsan, Leffe och Toffe på lördagkvällen. Jag och Toffe vann rätt så överlägset.
På måndagen tror jag att jag var och hälsade på kära mormor en sväng och sen bjöd henne på middag och jag minns rätt. Tisdagen blev en bakdag. Bakade lite bröd och blåbärsgifflar. Brödet hann jag inte ens smaka på förrän mamma stoppade ner det i frysen och blåbärsgifflarna tyckte jag blev torra och tråkiga.
På långfredagen så blev vi bjudna på en utsökt middag och familjen Koskinen-Sjölund i Saltvik. Rådjur stod på menyn och var mycket gott. Lördagen tillbringades med en del av det härliga gänget från högstadietiden. Och då bar det iväg på bowling. Behöver nog inte ens nämna vem som vann, eftersom det alltid råkar bli samma person. Det visade sig efteråt att jag fuskade, vilket jag tycker är rätt svårt i bowling och därför inte fick vara med och tävla med de andra. De är nog bara avundsjuka på min skicklighet.
Hemresan började med middag/lunch på Amorella. Låg mest i hytten, eftersom det bara var jobbiga finnar och ryssar med på båten. Gick nog till TaxFree:n en sväng och köpte två flaskor vin för 3€ styck. Rätt lagom pris. Efter båtresan i fem timmar var det tre timmar bussresa som väntade.

Häromdagen blev jag så irriterad på vårat bredband som inte fungerade som det ska utan bara kopplade ifrån sig hela tiden och dessutom fick boxen till teven något fel så det var sämst bild ever. Då blev det ett samtal till ComHem. När det samtalet var slut så hade vi ett hyfsat fungerande bredband och en lite bättre bild på teven (eftersom det var något tekniskt fel i hela området, så kunde de inte göra något) och alla Canal+ kanaler gratis i ett halvår och hemtelefon. Så kändes som att jag fick ut något av det samtalet iaf, även om det kostade mig 30kr. Så om ni vill ha mitt hemtelefonnummer så får ni tigga det av morsan.

Nu ska jag börja aktivera mig. Ska cykla till netto och köpa gurka för 15kr/kg, känns som att det kanslke lönar sig eftersom gurkan kostar 39,90kr/kg på Coop.

Ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar