tisdag 26 juni 2012

Tanken att tänka tankar

Inne på tredje veckan av sommarlovet och jobbtider. En tanke slog mig att jag kanske inte borde fortsätta utbildningen som lärare i Linköping. Det känns inte rätt. Utbildningen känns mer som en fortsättning på gymnasiet än en yrkesutbildning. Efter 3 år på gymnasiet blev jag ingenting, kanske inte känner att jag är något mer efter 4,5 år på universitet heller.

Vad ska jag göra nu? Den svåraste frågan att svara på. Ge universitetet ett års chans till? Jobba ett år och fundera över livet? Plugga något annat? Bo hemma? Bo borta? Bil? Cykel?

Känner mig verkligen förvirrad. Mamma är tveksam till mitt snabba beslut. Men det är ju mitt beslut trots allt. Det tråkigaste är att jag antagligen måste släppa min kära lägenhet i Linköping. Jennifer säger att hon vill ha den kvar men kommer bli väldigt dyrt i längden att betala hyran själv.

Just nu håller jag på bakar en omgång bullar för att komma ifrån framtidsplaneringen ett tag. Dessutom så slapp jag inte den superonödiga hälspundersökningen från chipsen i år heller så måste dit till klockan ett. "Har du aids/hiv?" Nej "Tvättar du händerna efter toabesök?" Ja "Då är du frisk"

Nej nu måste jag baka ut bullarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar