måndag 12 mars 2012

Vart försvinner tiden?

Måndag igen?! Men helgen då? Vart tog den vägen?
Jaha, bara att ta nya tag.

På dagens agenda står det Tenta högst upp.
Skönt att jag kan stryka den från listan.
Nu hemma igen och försöker ladda om batterierna inför mer tentaplugg, eftersom nästa tenta är på fredag. Laddningen går lite långsamt och facebook känns mer lockande.  Men får försöka kämpa nu. Bara en tenta kvar, så blir det lite lugnare framöver.

Har planerat att åka hem till kobben runt den 30 mars och stanna till och med påskhelgen. Skönt med ett lite längre break. Börjar känna mig lite sliten efter tre månader med fem-dagar-i-veckan-schema plus 5-10 timmar hemmaplugg varje vecka. Ska bli mycket skönt att få vara "ledig" (plugga på hemmaplan till tentan som är två dagar efter påsk).

På fredag kommer Jennifers föräldrar hit och hälsar på. Ska bli kul med lite besök. Om man räknar bort att det jobbiga, med att folk kommer hit, städningen. Jag och dammsugaren är inte bästisar. Vi brukar alltid bli sura på varann innan det är färdigt.

Nog om dammsugaren. Var till Romme och skidade i lördags. Hade superfint väder och nästan vindstilla. Lite ringrostig på slalomskidor, eftersom jag inte har skidat sen högstadiet. Nu två dagar efter så känner jag mig som en 150 år gammal kärring. Träningsvärken har tagit ut sin rätt om jag säger så. Tur att jag redan har hemhjälp i huset. "Jennifer, kan du hämta...? Jag kan inte röra mig".

Några bilder från i lördags:


Min lilla komihåglapp :) (Täckte typ halva köksbordet)




Jag var inte den enda åläningen på plats. Såg fyra åländska bussar där
Här är föresten vår nya väggdekoration bakom soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar