lördag 31 december 2011

Hejdå 2011, Hej 2012

Sista dagen för i år.

Vilket händelserik år det har varit.Både glada miner och ledsna miner omvartannat. Prövat på en släng av utbrändhet före alla studentprov, men det var det värt när man stod där i början av juni och fick studentmössa på huvudet och betyget i handen :)
Det var den mest förvirrade och underliga sommaren som jag varit med om. Många omkring en, men ändå ensam.
Flytt till Sverige i slutet av augusti och Linköpings Universitet som nästa anhalt för några år. Har träffat många nya personer. Lärt sig hitta inne i stan och vilken buss man ska ta för att komma vart.
Nu under hösten och vinter har jag åkt hem till Åland ett par gånger och insett att tiden verkligen står stilla här. Känns som om man var här igår men egentligen har det gått flera månader. Allt är sig likt i princip.
De största händelserna är att jag kommer få ett kusinbarn i vår (vilket jag fick reda på i år) och att min kära plastfarfar gick bort för ett par veckor sedan. Så både en glad och en tråkig nyhet.

Idag, nyårsafton, händer det nog inte så mycket. Blir väl hemma till middagen och sen får jag se om jag åker någonstans, där det är lite mer action. Ska snart pina med mamma, Leffe, Else-Britt och mormor på en promenad på golfbanan, nu när det för en gång skull är lite solsken ute.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar