måndag 20 februari 2012

Dags att söka jobb för sommaren

Tiden går snabbt nu. Snart är sommaren här och därför dags att försöka få sig något jobb. Alltid lika roligt att komma på vart man ska skicka sitt brev om sig själv

"Hej är en tjej på 19 år som bla bla bla..."

Det sämsta med att utbilda sig till lärare är att man inte kan få någon arbetserfarenhet på sommaren. Om man till exempel utbildar sig till kock eller vad skit som helst så finns det alltid jobb, men lärareyrket är rätt värdelöst för sommarjobbare. Dock så tycker jag att det säkert är okej att få vara ledig sen när jag väl har börjat jobba.

Idag skiner solen är i Linköping. Är en härlig dag och funderar därför på om jag skulle ta en promenad till skolan istället för att ta en skumpiga bussen.

Känns så skönt att för en gång skull få ha en dag med ett kort schema. Har bara lite tråkbråkgeometri mellan 13 och 15. Sen är det bara att åka hem och fetma sig i soffan igen. Så skönt att bara få vräka ut sig i soffan med skollagen och läroplanen. Tur att jag har dem i pdf-format, för annars skulle jag nog få svårt att andas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar