fredag 3 februari 2012

Så dags att komma nu?

Igår var det syjunta på Knektgatan. Jag, Jennifer och Elin sydde så att fingrarna blödde på våra overaller. Kvällen började med att jag och Jennifer skulle försöka oss på att laga jordärtskocksoppa. Den råkade bli lite stark och var inte lika god som mormors, men ner gick den ändå. Sen var systugan i full gång. Senare på kvällen var det dags för gurk- och morotsstavar med dipp. Hade dessutom lyxat till det med jordgubbar :)
Idag blir det nog bara plugg och om jag orkar ska jag försöka släpa mig till friskis och svettis. Har  dugga (kortare tenta) på algebra på måndag och jag ligger lite efter, eller ganska mycket.

Jennifer fick sin Iform-tidning igår och där var det med ett träningsprogram "platt mage på 12 veckor", så kanske ska försöka följa det i en dag eller nått. Var asjobbigt program, men kan ju göra ett försök att bli av med hängbuksvinsmagen.

Varför ska det komma massa snö nu? Helt onödigt. Det är dessutom fruktansvärt kallt ute. Kan ju knappt andas utan att näshåren fryser till is. Men det kan ju vara snö på marken i typ 20 dagar till, sen måste det försvinna för då går mitt månadskort till bussen ut.

Missar kaffekalas på Åland också. Grattis Camilla!! Så tänkte att jag får baka något eget och fira härifrån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar