onsdag 8 februari 2012

Tredje dagen

Det är tredje dagen med träningsprogrammet. Har faktiskt lyckats följa det hittills. Hade hemmajympa i hallen igår kväll. Vet inte om det var jympan det berodde på, eller något annat, att jag inte orkade stiga upp imorse för att åka till skolan? Så det får bli en plugga-hemma-dag idag. :)

I måndags så var jag på min första pianolektion. Gick helt okej. Bara ett problem, att mitt ring- och lillfinger på högerhanden iprincip sitter ihop vilket gör det lite svårt med den korekta fingersättningen. Har hållit på stretcha lillfingret varje dag nu sedan i måndags.
Jennifer frågade i helgen när vi såg på Så Ska Det Låta om det var mitt mål. Får se om jag vill jobba på Svt 1. Satsar nog på något mer välbetalt ;) Läraryrket får heltenkelt bli biinkomst.

Skrev föresten mattedugga i måndags också. Gick lagom bra. Inte superbra, men lyckades nog skrapa ihop ett par poäng. Lagom är bäst! Eller?
Nu är det bara att börja om på ruta ett med annan algebra, som funktioner, inverser, derivator och annat smått och gott. Dessutom har vi en sidokurs i geometri (inte alls min grej). Hatar verkligen det på något sätt.
Hur lockande låter till exempel detta:
Mellan två punkter finns precis en sträcka och precis en parallell linje till sträckan. Bevisa detta genom att använda Euklides axiom. BLÄÄ!

Gillar mera f(x)= 2x+6 Lös ut x till motsvarande ekvation

Men allt kan inte vara så himla roligt och omtyckt här i världen. Då skulle det ju inte finnas något att gnälla över.

Något att lära sotis när jag kommer hem

2 kommentarer:

  1. Vi tror att Sotis får ligga i hårdträning för att klara dessa musikstycken. Tror att han är bättre på att "jaama"

    SvaraRadera
  2. Kanske, men övning ger färdighet :)

    SvaraRadera