torsdag 16 februari 2012

Sjuk till på köpet

Har inte hunnit blogga något på en vecka. Har haft fullt program hela veckan. Måndagen innehöll skola och musikteori, tisdagen skola till fem och hanlding och bakning till det storslagna kalaset som var igår.

"Är det en vanlig dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Jennifers födelsedag. Hurra, hurra, hurra".

Tog till min otroligt vackra sångröst (som är 1000 gånger värre strax efter sju på morgonen) och sjöng (under tvång) för Jennifer i går morse. Som i paketet döljde det sig en mugg som det stod 20 år på och en liten vers inuti.

Var i skolan mellan 10 och 12 igår. Sen i panik till stan och leta efter någon vettigare present än en sketen mugg. Som tur var hade jag en påhittig person med mig, så jag slapp köpa ett presentkort någonstans. Slutade med att jag köpte två handgjorda tvålar från Lush, en nitlott (trisslott) och en bukett tulpaner.

Hemma väntade tanten (som hon numera kallas) på middagskocken. Så då var det bara att sätta på sig kockrocken och slänga ihop lite ugnsstekt lax med potatis mos, kokta morötter och sparris med en kall dill -och gräslökssås.

Vid sjutiden kom Elin för att hjälpa oss att äta upp lite av det som vi bakat i tisdags. Blev ingen tårta på grund av att det skulle ha kommit en "tårtallergiker", så det blev chokladkolapaj med lingon i stället.


Nåväl, efter allt slit så sitter jag nu hemma med förkylning och tycker synd om mig själv.

Ha en trevlig och mulen dag allesammans!

http://www.alltommat.se/recept/Chokladkolapaj-med-lingon-6414

1 kommentar:

  1. Välkommen i förkylningsteamet! Får trösta sig med att det går över tids nog. Krya på dig!!

    SvaraRadera