torsdag 26 januari 2012

Plugga plugga plugga plugga bort din sura min

Borde plugga, men orkar inte. Borde motionera, men orkar inte.Borde vika ihop tvätt, men det är också för jobbigt och tråkigt.
Det finns mycket man borde, men vad ska man göra om man inte orkar?
Jag borde vattnat blommorna för några dagar sen, men det glömdes bort. Tur att Jennifer gjorde ett tappert återupplivningsförsök och kastade lite vatten på dem.
Känner att det här tempot i skolan får mig mycket trött. Orkar ingenting när jag kommer hem. Är verkligen inte van att behöva stig upp halv sju och komma hem mellan fyra och sex varje dag. Puh, gäsp och snark.  Tur att det vi har i skolan inte är så nytt. Har haft allt i gymnasiet redan. Bara repititioner med andra ord.
Till middag idag hade jag beställt risgrynsgröt, så det stod på bordet klockan fem. Blev lite kvar, så nu är ålandspannkakan klar med "ryssgryn" (som Borghill tycker att är den rätta versionen av ålandspannkaka).
Blev just 500kr fattigare på grund av den här sa*ans snön. Är ju svinkallt och grishalt att cykla, så därför är nu busskorten laddade för en månad framåt.
Ja ja, nu ska ja slut opp å jåla :) Kanske det kommer nått på televisionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar