måndag 16 januari 2012

Glass i stora lass

Ikväll ska det göras egen glass på Knektgatan. Jennifer fick en OBH Nordika glassmaskin i julklapp, så nu ska den testas. Fixade glassmeten igår och idag ska själva glasskapelsen bli till. Mums, har varit sugen sen igår. Om ni kommer ihåg mina rea-bananer som jag köpte på Coop förut, så börjar de sjunga på sista versen. Därför "måste" vi nu helt enkel offra oss på chokladbananer och home made vaniljglass =)

Idag har jag varit på campus med Elin och pluggat. I alla fall gjorde vi ett försök. Blev kanske inte så jättemycket pluggande, men kanske lite. När jag kom hem gjorde jag en asiatisk kycklingsoppa. Kände för att prova någon ny maträtt. Man äter alltid samma. Den blev god efter att ha krydda den lite extra.
http://www.recept.nu/1.307833/annika_wesslen/varmratter/kyckling_fagel/asiatisk_kycklingsoppa

På onsdag åker jag upp till huvudstaden för att gå på begravning. Hoppas det löser sig med hundvakter där hemma på Åland, så att mamma också kan följa med.
Saknar mina vovvar ibland, och Sotis också så klart.

4 kommentarer:

  1. Det där var ju inte vidare snällt att skriva om när vi inte har glass hemma.... :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, har ni inte det. Jag kanske kommer med en boll eller två under kvällen då :P Glassen är ju ändå godare när den har smält "lite"

      Radera
  2. ... trots att vi nog har euroshoppers trioglass hemma, men när någon bara insisterar på att äta upp chokladdelen och sen vägrar äta resten blir det lite knepigt jo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Då är det nog ingen idé att jag kommer, för jag ska göra vaniljglass.

      Radera