måndag 9 januari 2012

Hemma igen i Linköping

Tillbaka till de gamla rullorna igen med förläsning imorse (10.15), vilket kändes tidigt av någon anledning. Jag borde plugga men orkar inte riktigt eftersom jag ändå inte ska skriva tentan nu. Är ledig från nästa torsdag till onsdagen efter så det var typiskt att begravningen inte kunde ha varit på någon av de dagarna. Nu hamnade den på torsdagen den 19:e, då jag skulle skrivit tenta (suck).
Nu börjar jag snart känna att det räcker med instrument i lägenheten eftersom jag har hämtat min keyboard från farsan. Men några instrument till går alltid att klämma in. har ju trots allt bara en gitarr och en ukulele här förövrigt.
Spelade bingolotto igår, eftersom jag vann en ny lott förra gången jag spelade i mellandagarna. Men igår blev det ingen vinst :(

Angående föreläsningen tyckte jag att den var förvånansvärt bra med tack på att den hette typ "Skolan i normer" eller i alla fall något åt det hållet. Föreläsaren var inte dötråkig för en gång skull. Jag har aldrig tänkt på att om tittar på två bilder, vilken den ena är ett foto på en brud och en brudgum och den andr bilden är ett foto på två brudar, så kallar man ändå bruden och brudgummen för brudpar. Borde egentligen vara tvärtom. Hmm. Kanske inte var det viktigaste av innehållet i förläsningen men eftersom jag inte brukar komma ihåg någonting så var det ju alltid något .

Ha det så bra alla!

2 kommentarer:

  1. Man kan aldrig få för många instrument i sin lägenhet! Har 7 gitarrer, en ukulele, synth, didgeridoo och (givetvis) en mungiga här nu. Det tar sig, hehe. :)

    Kul att du skaffat blogg! Du får komma och kika på nya lägenheten sen när du har passligt, vi flyttar (10 meter neråt gatan) in den första februari.

    / Tony

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite pinsamt att jag inte hann kolla på er nuvarande lägenhet (fast jag har ju i och för sig varit in i den förut när Jennifers mormor bodde där).
      Det är så spännande att du ska bli pappa tycker jag. Hoppas att allt går bra för er. Om jag inte kommer före barnet kommer, så kommer jag i alla fall och kollar på plutten :)

      Radera