tisdag 10 januari 2012

Kaffe

Nu har jag provat min presskaffegrej två dagar i rad. Har kommit på att det inte är så lätt att få det lagom starkt. Igår blev det så svagt att man inte ens anade kaffesmaken och idag blev det så starkt att det blev en kaffeexplosion i munnen. Så idag försökte jag späda ut det lite med oboy, men jag vet inte om det blev en jättebra uppfinning.
Man kanske inte kan vara expert på allt här i världen, men man kanske kan vara bättre än sämst på att göra kaffe =)
Jag tror att jag kanske borde ta till lite experthjälp. Känner ju trots allt ett par stycken som är kaffefantaster (Känn er träffade i fall ni läser det här)

Just nu sitter jag ensam hemma och funderar på om jag borde göra något vettigt idag eller om jag bara ska fortsätta resten av dagen att bara vara lat. Eller lat och lat. Jag gick ju hem från campus idag, är i alla fall en knapp timmes promenad och så har jag ju dessutom köpt bananer på rea!
Funderar om man säger att mat är på rea eller om det är på specialpris? Om det bara är allt utom mat som är på rea? Är extrarpis ett samlingsnamn för både specialpris och rea? Hmm

Asså, jag tror jag borde göra något vettigt i stället för att sitta här och fundera på värdelösa definitioner =)
Jag får helt enkelt dricka upp kaffet istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar